۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: 993663

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد اعلام کرد:با انجام تعمیرات اساسی واحد شماره یک BBC، ظرفیت ۷۹ مگاوات برق وارد مدار شد.

 ۷۹ مگاوات برق وارد شبکه شد

به گزارش قدس خراسان، به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد اباذر دهقان پور عنوان کرد:تعمیرات اساسی واحد شماره یک BBC با ظرفیت ۷۹ مگاوات به منظور آمادگی و تولید حداکثری قدرت اسمی با هدف پایداری در پیک تابستان ۱۴۰۳، با تلاش بی‌وقفه کلیه پرسنل پس از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات در تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۳، و در ساعت ۲۰: ۳۳ دقیقه با کسب اجازه از مرکز دیسپاچینگ ملی با شبکه سراسری تولید پارالل شد.
وی افزود؛ بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداری از واحدهای نیروگاه مشهد دارای پیچیدگی و چالش‌های متعددی نسبت به سایر نیروگاه‌های کشور است، و این موضوع با توجه به شرایط حیاتی برق کلان شهر مشهد نقش مؤثر و حساس این مجموعه را بیش از پیش حائز اهمیت می‌کند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد با اشاره به چالش‌های اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و مشکلات داخلی و خارجی، نقش کارگاه‌های جانبی مستقر در نیروگاه به منظور ساخت، تعمیر و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی را از اقدامات اثرگذار و اساسی در اجرای این پروژه دانست.
وی اضافه کرد:‌امیدواریم با تکیه به دانش و تجربه کارکنان این شرکت شاهد تقویت تولید واحدهای نیروگاه باشیم تا بتوانیم تابستانی توام با آسایش برای مردم به ارمغان بیاوریم.
دهقان پور گفت: بیشتر مصرف برق در بخش خانگی است که‌امیدواریم با فرهنگ‌سازی، شاهد مدیریت صحیح مصرف برق از سوی مردم عزیز باشیم.

گفتنی است نیروگاه مشهد با بیش از ۶۰ سال سابقه تولید برق با دارا بودن ۷ واحد تولیدی با ظرفیت ۳۲۸ مگاوات در شرق شهر مشهد قرار داشته، و نقش مهمی در پایداری شبکه برق استان و شهر مشهد را برعهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.